Da Nazo da zra razoona د نازو د زړە رازونه

ساقي توله ميخانه دي تري قربان شه ~~~پښتنه چي جام را ډک کړي له منګي نه

Who am I February 21, 2007

Filed under: The Beginnings — nazo @ 11:10 pm

Someone once asked me che “ta tsok ye?” and this was my reply to him:

 za khpal pa bara key noor tsa wowayam, kho da yaw dair
sakht sawaal dai…jawaab ye mata la hum sama na da malooma…
za khpala da zaana wraka yema, aw khpal da pezhandalo pa
latoon ke yema….
hmmmmmmmmmm…….I think i am a very complex person, yawa khwa
mai dair practical da, logical da, analytical da, batoora da, zrawara
da, aw bela khwa mai sensitive da, romantic da, hayaanaka da, darena
da, naaraama da, preshana da, aqel aw sha’oor mai dair mutmayen dai,
kho zargai may har wakht drazegee…… hum tor rang yama aw hum speen,
hum shpa yam aw hum wraz, za rangeen da bodai taal yam, za tsapara yem da
storo, za tyaare da makhaamai yam, za ranra da trak gharmai yam, zema
zehen dair batoor dai, zema zra dair dai kamzoorai, za speday da abaseen yam,
za tsapai yem da aamo, speena wawra pa hindokosh key, za daray da taadaro yam,
kela baad kela baraan yem, aw bya raaz yema da meeney, za da esheq talwasa yam,
za da meeney hangaama yam, …kela dooba yam pa gham kai, kela shoor yema aw
saaz yam, da zargee da drab awaaz yam, da ghamjeno stargo okhka, aw da mast
zargee natsaa yam, zhwand armaan yam da jannan za, da khafa stargo muska yam,
za taroon da maato zro yam, za beltoon da khwagey meeney, za awaaz da pakhtano
yam, za sada yawa pakhtana yam,….za yam za yam za yam za yam, kho no bya hum
za tsook na yam, lewaney yam lewaney yam

About these ads
 

13 Responses to “Who am I”

  1. Pukhtana Says:

    ahh, ze oum sada pukhtana yum :P

  2. nazo Says:

    yeah i know you are…sada aw drana :).
    Hey ta kho ba mana khapa na ye?

  3. zakka Says:

    Sounds like you were in a pretty philosophical mood, kana? Nice entry nonetheless.

  4. nazo Says:

    Mannena.
    Are you SH…. or KH….?

  5. zakka Says:

    lol I’m just a lost soul.

    In essence, I can speak and understand a couple of different dialects, like yours for example. However, Apridi is my mothertongue.

    Ta da kum zey ye?

  6. nazo Says:

    ma kho pa “about” kay wayelee dee che da kom zai yam :).

  7. nazo Says:

    I know you are SH zeka che KH is not apraidi :)

  8. zakka Says:

    Well duh jeenay! I already know you are from your little galaxy called Pakhtunkhwa/Afghanistan! I want to know specifics. Kum zey? Kum qawm? Kum, kum, kum, kum! lol

  9. nazo Says:

    hahaha…
    That would be a little too much information about little old me wouldn’t it?
    this being a public blog, toola dunya ba bya khabar shee :).
    Pa PM kay ba ye darta owayam.

  10. zakka Says:

    Khair de. I don’t want to PM people that fast. lol

    I don’t balme you or anything but I don’t get why people don’t disclose their tribe or where they’re from back home. One should be proud of those things, kana?

  11. Pukhtana Says:

    Yusufzai all the way!
    :P

    hehehe i jsut earwigged on ur conversation lol.

  12. Pukhtana Says:

    And the site looks nice, i was gonna choose this theme too, but need to edit the CSS! and get rid of the brown and green.

    I like the theme freshy but its not looking too good with my graphics! :(

  13. nazo Says:

    kha raghley Pukhtana and you are more then welcome to join-in in our conversation…


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.